top of page
חיפוש

גם אתם שולמן?

אני שולמן, את שולמנית, כולנו שולמנים!

בחודשי הקיץ, יוני עד אוגוסט, עבדתי יחסית הרבה ובתחילת ספטמבר, קיבלתי הודעה מהבנק על חריגה בחשבון. זה לא שההודעה הזאת הפתיעה אותי. כי, חלק נכבד מהלקוחות שלי איתם עבדתי במהלך חודשים אלו, היו חייבים לי תשלומים, כי עבדתי איתם בתשלום של שוטף+30 ושוטף+60. אז לצערי הכספים האלו עדיין לא הגיעו ותמיד יש עיכובים מעבר למצופה, פתאום אבדה להם איזו חשבונית או נכנס איזה חג או כולם יצאו לחופש וזה מתעכב עוד קצת. אז נוצר מצב שהיו תשלומים שבסופו של דבר נכנסו, רק לאחר 90 ימים ויותר מיום ביצוע העבודה.

אז מדוע אני צריכה להיות בחוסר אונים מול הבנק? ואיך אני יכולה לגדל ילדה עם חוסר יציבות כלכלית? אני אם חד הורית, עצמאית ועוסק מורשה במדינת ישראל.

אז כן, אנשים שנכנסים לדף הפייסבוק שלי אומרים לי שהם רואים אישה מצליחה. העבודות שלי, לא פעם הופיעו במגזינים ובעיתונים בחו"ל, יצא לי לאפר בתוכניות נחשקות כמו האח הגדול, עשו עליי לא פעם, אייטם בערוץ כזה או אחר.

קיבלתי מתנה מלמעלה, כישרון לשמח אנשים באמצעות צבע ואיפור ובנוסף ליצור מסרים, חדשות ומיתוג עסקי באמצעות איפור אמנותי.


"אני שולמן" איפור עצמי, צילום: ויקי מוצפי


בחרתי הפעם להתמקד ב"אני שולמן", קבוצת פייסבוק שנפתחה ע"י עסקים קטנים בישראל שהחליטו להתארגן ולמחות על היחס של המדינה אלינו. אנחנו משלמים הרי סכומים לא מבוטלים למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי ואין לנו ימי מחלה, דמי אבטלה וימי חופש וזה ממש אבסורד.

וכפי שסיפרתי בהתחלה כל נושא ההתנהלות של שוטף +30, שוטף +60, שוטף +90 ולעיתים אף יותר, מקשה עלינו את ההתנהלות. למי שלא עצמאי, אסביר מה זה אומר שוטף, כי גיליתי שלא כולם יודעים. למשל אם אני עובדת ב 3.1 - שוטף זה עד סוף חודש ינואר. ולזה אני מוסיפה עוד 30 ימים, זה אומר שאקבל את הכסף בתחילת מרץ יכול להיות גם בעשירי או ב15.03 ואז בפועל זה כבר הופך להיות יותר מחודשיים מרגע ביצוע העבודה, אז תחשבו לבד כמה זמן צריך לחכות אם זה שוטף 60 או 90. אז כן, אני משתדלת לא לעבוד עם חברות/ רשויות שמשלמות עם שוטף כזה או אחר, אך לפעמים אין לי ברירה. לפעמים אני נתקלת במצב של Take it or leave it


אני שולמן איפור עצמי, צילום: ויקי מוצפי


מגיעה הצעת עבודה נחשקת, עם שכר לא רע בכלל ופרסום שנלווה אליו, אך התשלום שוטף +60, מה אתם הייתם עושים?

לקחת את העבודה, לחכות אינספור ימים ואם ביצעתי אותה בתחילת החודש, זה כבר הופך ל90 ימים ויותר.

או לא לקחת ולוותר על כל זה?

ב 2017 יצא חוק שוטף +30 האוסר על הרשויות לשלם יותר משוטף +30, מלבד רשויות מסויימות.

הבעיה שלא נראה לי שהחוק מיושם וגם מה זה עוזר אם החברות הפרטיות הגדולות עושות מה שהן רוצות.



מציירת על עצמי מחאה, צילום בנייד קיטועי זמן: ויקי מוצפי

המחשבה לסגור את העסק, חלפה במוחי יותר מפעם אחת במשך השנים ועם זאת, אני בטוחה שלא סתם ניתנה לי המתנה הזאת מלמעלה, לשמח אנשים, לגרום להם לאושר כשהמבט שלהם משתקף במראה. הקשר האישי שנוצר, ההרצאות שלי בהם משתפת את סיפור חיי ומביאה מסרים של אחדות באמצעות איפור אמנותי.

אז לא, אני לא סוגרת את העסק ולא מוותרת, רק מנסה ליצור פה שינוי שאולי בסופו של דבר יצליח, אם הצלחתי להעלות את המודעות לשריפות שהתחוללו בדרום, בכל מיני מקומות בעולם, באמצעות איפור אמנותי, אז גם כאן יש סיכוי.


"אני שולמן" איפור עצמי, צילום: ויקי מוצפי


ולכל מבקשי ה"מחיר השפוי" שאני רואה מפעם לפעם במודעות בפייסבוק, רק להבהיר לכם אחת ולמתמיד מה ה"מחיר השפוי "שאתם מבקשים, כולל.

הוא כולל: זמן עבודה, תשלומים למע"מ, למס הכנסה, לביטוח לאומי, פנסיה, דלק והוצאות רכב, זמן נסיעה, ביטוח אחריות מקצועית, רכישת ציוד, השתלמויות, בייביסיטר, שיחות עם הלקוח, הצעות מחיר, הוצאות שיווק ופרסום. כל אלו ועוד יותר, נכנסים בתוך ה"מחיר השפוי" שאתם מבקשים. אז בפעם הבאה, כשהיד שלכם רוצה לרוץ על המקלדת, תחשבו פעמיים על האדם שעומד מאחורי ה"מחיר השפוי" אותו אתם דורשים.

ולכל חבריי העצמאיים ממליצה לכם ולכל מי שרוצה לתמוך בעצמאיים, להכנס לקבוצת הפייסבוק "אני שולמן" ולהביע תמיכה. כמו כן, ב 02.01.2020 מתקיימת הפגנה של העצמאים בכיכר הבימה בתל אביב, מוזמנים בהמוניכם.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
  • TikTok
  • Facebook
  • YouTube
  • Pinterest
  • Instagram
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube
  • TikTok
bottom of page