top of page
חיפוש

מה הקשר בין איפור, האח הגדול ואפקט הפרפר - מכתב לאימא

עודכן: 11 בינו׳ 2021


אמא, המון מזל טוב! היית אמורה להיותביום בדיוק בת 80. וואו, לאחר 18 שנים, ממש קשה לי לתאר איך היית נראית היום, אולי קצת יותר שיער לבן או קמטים, קרוב לוודאי שהחיוך היה עדיין דבוק לך לפנים וגם העיניים הנוצצות כשהייתי מגיעה אלייך.

אמא, את בטח תוהה איך הגעתי לעסק הזה, איך הצלחתי מעבר לציפיות של עצמי נכון?

זוכרת שלמדתי אצל ירין שחף שנתיים לפני שהכל התחיל להתפרק? איפרתי כלות אחרי הלימודים ובאירועי חברה בפורים ועבדתי בחברת מייק אפ פוראבר. כמובן שאת השאר את זוכרת, אחרי שילדתי נשארתי עם ליהי בבית, ניסיתי להשאר עם הראש מעל המים ולעכל את כל מה שקרה, את נעלמת, איריס אחרייך ואני הפכתי פתאום לאימא, אימא.

שנה וחצי לאחר הלידה אילן ואני נפרדנו ובסופו של דבר התגרשנו כשליהי הייתה בת שנתיים, לאחר הגירושין חיפשתי "עבודה רגילה" והאיפור נדחק מעט הצידה. האיפור וציורי הפנים תמיד היה ברקע, אך עם זאת מצאתי עבודה במשרה מלאה במחלקת הביטחון בתאגיד בניה ענק, עבדתי שם 7 שנים, הייתי מנהלת אדמינסטרטיבית, כעת גרושה ואם חד הורית לליהי.

פורים בעבודה 2010. צילום: אלבום פרטי


המהפך קרה לפני כתשע שנים אימא. בעודי שכירה, חברה שלי חגית למדה NLP, שיטת טיפול מופלאה שעבדה עליי כמו קסם. חגית הזמינה אותי למבחן הסיום שלה שנערך בדיוק 20 דקות, במהלך המבחן שאלה אותי מה היעוד שלי, במה רוצה לעסוק, עניתי לה שארוצה לחזור לאיפור, לעסוק באמנות, אבל אי אפשר ופרסתי לפניה מיליון סיבות מדוע אני לא יכולה. חגית הקשיבה לי, שאלה אותי איפה אני רואה את עצמי בעוד חמש שנים ומה צריכה לעשות כדי להגיע ליעוד שלי. שאלה מספר שאלות ורשמה כל מילה שאמרתי לה.

למחרת בבוקר שלחה לי את כל מה שאמרתי בדף וורד, לקח לי כחודש לעכל את מה שכתוב ובצעדים הכי קטנים שיכולים להיות פתחתי את העסק ברשויות. הכרתי אנשים שעזרו לי בדרך, כל זאת כאשר אני עדיין שכירה, שנה וחצי לאחר מכן כשהעסק תפס יותר זמן בחיי היום יום שלי, התפטרתי. כולם חשבו שנפלתי על השכל לוותר על כזו עבודה מסודרת בחברה יציבה ומפנקת עם תנאים מעולים וקביעות. את המכתב הזה שחגית שלחה לי שלפתי והצצתי בו אחרי 5 שנים בדיוק אימא והתרגשתי עד דמעות כמה הצלחתי מעבר לציפיות וליעדים שהצבתי לעצמי.

אחת העבודות שאני הכי זוכרת בתקופה זו הייתה כאשר איפרתי אימא של חתן, אני זוכרת שהעיניים שלה לא היו סימטריות ועבדתי עליהן קשה וזמן רב כדי לעשות אותן כמה שיותר שוות באמצעות האיפור. למחרת קיבלתי טלפון נרגש ממנה. היא סיפרה בהתרגשות שלא ראתה את עצמה ככה יפה כבר 20 שנים, רגעים כאלו מרגשים אותי ומסמנים לי שבחרתי במקצוע הנכון אימא.



צילום: דברה ברנבה. במהלך סיור מאפרות במילאנו הופק ע"י שון בלאיש וסוכנות לוביקה.


איפור ושיער לאמא של חתן מהשנים האחרונות (לפני ואחרי). צילום: אלבום פרטי

אימא, את לא תאמיני לסיפור הבא, איך חלומות יכולים ככה להתגשם. באותה תקופה, כשרק פתחתי מחדש את העסק, הייתה בטלויזיה את העונה השלישית של האח הגדול, היתה להם משימה לעשות את הקליפ של מייקל ג'קסון, טרילר, שם איפרו את הדיירים לזומבים. אני זוכרת שממש חלמתי בהקיץ על זה שאני מאפרת שם, ממש ראיתי בעיני רוחי חדר גדול עם דלפקים וכיסאות גבוהים ומראות עם מנורות עליהם. זה היה כל כך מוחשי, אימא. זוכרת שפעם אחר פעם, פשוט הייתי מדמיינת שאני שם מאפרת אותם, זה משהו שכל כך רציתי ושכל כך קסם לי, אך מן הסתם באותה התקופה זה היה נראה לי בלתי אפשרי בעליל, כי באותה התקופה אף אחד לא הכיר אותי בתחום, וגם ככה הם אף פעם לא חוזרים על משימות באח הגדול.

אך אימא, המציאות עולה על כל דימיון. 4 שנים לאחר מכן, מצאתי את עצמי מאפרת בעונה השביעית של האח הגדול את דיירי הבית לזומבים למשימה של הקליפ של טרילר של מייקל ג'קסון. את קולטת אימא?! מסתבר שבעונה הזו הם חזרו על משימות מעונות קודמות ולכן חזרו על המשימה הזו. המדהים הוא, שהחדר היה נראה כמעט בדיוק איך שדימיינתי, הצורה שלו הייתה זהה, והדבר המפתיע ביותר הוא שהביאו במיוחד מראות עם מנורות עליהם. לאחר כשבוע נזכרתי בחלום שלי ופשוט הייתי בהלם שהוא התגשם בכזה דיוק. בעונה קודמת גם איפרתי שם, אך זה היה בחדרים אחרים ולא היו שם את המראות המדוברות.



האח הגדול עונה 7. בצדדים צילום מסך מאתר מאקו, צילום מהטלויזיה ובמרכז אלבום פרטי


נינג'ה באח הגדול. צילום: אלבום פרטי

האח הגדול עונה 8. למעלה במרכז צילום מסך מאתר מאקו, השאר צולם מהטלויזיה


ברגע שחלומות מתגשמים בכזה דיוק, זה גורם לי להבין שאני במקום הכי מדוייק שאני צריכה להיות. אימא, לאחרונה לומדת תודעה גבוהה ותורת הנסתר, זה נשמע מסובך, אסביר במכתבים הבאים ורק אומר, שהלימודים גרמו לי להבין כמה אמת אושר ואהבה יש לי לתת לאנשים הנסיון חיים שלי כל ההתעמתויות עם הכאב עם הגילוי של האושר מתוך הכאב, עם גילוי האמת מתוך הקושי.

כל זאת גרם לי להבין שיש לי הרבה מתנות לתת ללקוחות שלי ולעולם כולו ויצרתי הרצאה שמעבירה מסרים של אחדות של אמת של חיבור בין מדע ותודעה והכל דרך מסע שהקהל עובר דרך אמנות גוף, דרך הסיפור חיים שלי ודרך חלומות שהתגשמו לי בדרך. התגובות להרצאות היו מדהימות והשנה יוצאת עם הרצאות נוספות.

אני אתן לך דוגמא אימא, זה מתקשר למה שקורה בימים האחרונים, כל הטילים שנשלחים לדרום ולמרכז. שנה שעברה היתה רעידת אדמה בכינרת והיו את השריפות בדרום.יצרתי עבודת איפור במסגרת פרויקט שנקרא לוביקה ניוז (העברת מסרים וחדשות באמצעות אמנות, בשותפות עם סוכנות לוביקה) וקראתי לה אפקט הפרפר.

אפקט הפרפר. צילום: בני דוכובני


אפקט הפרפר לקוח מתאוריית הכאוס, שאומרת שברגע שהפרפר מנפנף בכנפיו בצד אחד של העולם, הוא גורם לשינויים באטמוספירה ויכול לגרום לטורנדו בצד השני של העולם. הגיעו אנשים חכמים והמשילו את התאוריה לבני האדם, כך שאנחנו יכולים לראות, שהשנאה שלנו, הכעסים שלנו והפילוג ביננו יכולים לגרום לשריפות בדרום ולרעידות אדמה בצפון. לצערינו רק ברגעים של עיתות מלחמה, כל עם ישראל אחים וזה מחמם את הלב לראות שתושבי הצפון פותחים את ביתם לתושבי הדרום ופתאום כולנו מאוחדים. והשאלה שנשאלת, היא מדוע אנחנו לא יכולים לאהוב אחד את השני גם ביום יום ולא רק בעיתות מלחמה.


אימא, מתפללת לימים טובים יותר, חנוכה בפתח, פורים מעבר לפינה, מחכה ומצפה כל פעם מחדש, לאפר כלה או אימא של חתן, לצייר על ילדים ועל מבוגרים להעביר סדנאות והרצאות ולהביא לכולם אמת, שמחה, אהבה וצבע.

את בוודאי סקרנית לראות עוד עבודות שלי, מצרפת לך כמה קישורים:

הגלריה שלי כאן באתר

אינסטגרם:

דף עסקי בפייסבוק:

פוסטים אחרונים

הצג הכול
  • TikTok
  • Facebook
  • YouTube
  • Pinterest
  • Instagram
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube
  • TikTok
bottom of page