top of page
חיפוש

בדרך ל- TED עוצרים בניו זילנד

עודכן: 11 בינו׳ 2021

בהרצאה שלי 'חלום במשיכת מכחול', הקהל עובר מסע תודעתי מנפרדות לאחדות דרך שילוב בין הקשר של מדע ותודעה ואיפור אמנותי.

בשנים האחרונות אני לומדת תודעה גבוהה ותודעת הנסתר. נדהמתי לגלות שהמדע היום מוכיח משפטים שנכתבו בזוהר לפני מאות שנים ובתורה לפני אלפי שנים. חלק נכבד ממה שרואים בסרטים הבדיוניים מוכח מדעית, כך שהמשפט 'המציאות עולה על כל דמיון' מקבל משמעות מטורפת.

הלימודים גרמו לי להבין ולקבל דברים לא פשוטים שקרו לי בחיים, שסיפרתי בפוסטים הקודמים ולחקור לעומק איך היקום עובד, למה הדברים קרו וקורים ואיך הכל מדוייק.

הכל התחיל לפני כשנה וחצי כשחזרתי ממסע של חודש וחצי בניו זילנד במטרה לעבור לגור שם. כשהגעתי ארצה, לא הבנתי מדוע לא מצאתי שם עבודה ומה היתה המהות והמטרה של המסע הזה. במהלך פגישה עם לוביקה, סוכנת מאפרים, מצאתי את עצמי מספרת לה על הנסיעה ועל תחושת השליחות שהרגשתי במהלך השהות בניו זילנד. השריפות בדרום היו בשיאן, ויצא לי להכיר הרבה אנשים ולשתף אותם מה באמת קורה כאן, רובם ניזונים מהתקשורת הבינלאומית ואין להם באמת מושג מה קורה בארץ. התגובות של האנשים היו מאירות פנים. הרגשתי בתוכי שאני עושה סוג של שליחות לישראל, ושיניתי את דעתם של כמה עשרות אנשים שכעת אוהדים את ישראל.

לאחר שהקשיבה לי, אמרה לי: "מיכל את צריכה להיות שגרירה של ישראל באמצעות איפור!". התלהבתי, זה נשמע לי מדהים בטירוף, כי בתוכי הרגשתי שליחות עצומה ועם זאת תהיתי ביני לבין עצמי, איך לעזאזל אני עושה את זה. למחרת כבר עלה לי רעיון לאיפור אמנותי של השריפות בדרום ומשם הכל היסטוריה.


שריפות בדרום 'לפני'

צילום: לילך אוזן דוגמנית: ביתי, ליהי הניג

הפקה: סוכנות לוביקה

כך התחלתי לארגן פרויקטים של איפור שהם בעצם חדשות, אליהם הצטרפו גם מסרים. אחד הדברים המרגשים היה לראות את המשפט 'ואהבת לרעך כמוך' מתנוסס על השער הבינלאומי של המגזין של ג'רוזלם פוסט ואת ההעבודות של השריפות בדרום מככבות בעיתון יהודי בריטי 'THE JEWISH NEWS OF LONDON'. ולקינוח, למסע המדיה שלי ושל לוביקה (שהיתה סוכנת שלי באותה תקופה) הצטרף ראיון טלוזיוני בערוץ האמריקאי I24NEWS, מצרפת אותו בתחתית הפוסט.

לא תיארתי לעצמי לאן זה הולך להגיע ואיך המסע לניו זילנד הוליד משהו חדש, כמו ההרצאה הזאת שהופכת להיות חלק מהיעוד שלי.

שריפות בדרום 'לפני' - בזמן הצילומים, מתוך הכתבה ב Jewish news of London

צילום: לילך אוזן דוגמנית: ביתי, ליהי הניג

הפקה: סוכנות לוביקה


השריפות בדרום לפני ואחרי, מתוך טוויטר של כתבת Jewish news of London

צילום: לילך אוזן דוגמנית: ביתי, ליהי הניג

הפקה: סוכנות לוביקה

בהרצאה אני מסבירה לעומק, מבחינה מדעית, תודעתית אמנותית.

לדוגמא, בפרויקט שפורסם בג'רוזלם פוסט, הדבקתי מראות על המצח ועל הצוואר של הדוגמנית כך שאם מסתכלים עליה, רואים את עצמנו במראה וזה בא לשקף ברמה התודעתית, איך כל מי שאני פוגשת מולי משקף דברים בתוכי.

לדוגמא, אדם שאני פוגשת ומעורר בי רגש עז, למשל ביקורת, במקום להגיב בכעס שזה האינסטינקט הראשוני של כולנו, אני צריכה להבין שהוא משקף לי משהו בתוכי שמאוד מעצבן אותי אצלי ואז אני צריכה לעצור ולשאול, איפה זה אצלי? למי אני כל כך ביקורתית? אולי אני ביקורתית מאוד כלפי עצמי או כלפיי אחרים ואז בפעם הבאה כשתגיע מחשבה ביקורתית אני אהיה מודעת לכך יותר.

הפוסל במומו פוסל. צילום: עצמי. הפקה סוכנות לוביקה. לוקיישן: קניון TLV דוגמנית: יובל שור


הדבקת מראות על הדוגמנית צילום: עצמי. הפקה סוכנות לוביקה. לוקיישן: קניון TLV דוגמנית: יובל שור

ואהבת לרעך כמוך.צילום עצמי, הפקה: סוכנות לוביקה, לוקיישן: קניון TLV, דוגמנית: יובל שור


שגריר ניו זילנד צייץ עליי בטוויטר, לאחר שראה את הכתבה בג'רוזלם פוסט. צילום התמונה: ג'רוזלם פוסט. צילום מסך מתוך טוויטר

הראיון שלנו מהערוץ האמריקאי I24NEWS, זה היה מאוד מרגש להתראין באנגלית על העבודות שלי ובעיקר להעלות את המודעות לשריפות בדרום באותה התקופה.


אז מי מכיר מישהו שמכיר מישהו מ- TED, הטלפון שלי הוא 0525355933

פרטים נוספים על ההרצאה ניתן למצוא כאן

פוסטים אחרונים

הצג הכול
  • TikTok
  • Facebook
  • YouTube
  • Pinterest
  • Instagram
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube
  • TikTok
bottom of page