top of page
חיפוש

מכתב לאימא, 3 דקות אחרי שהפכתי לאימא

עודכן: 11 בינו׳ 2021

אמא, אני בחדר לידה עכשיו, אני לא הספקתי לעכל את זה שהלכת, שלושה חודשים עברו ועדיין לא עיכלתי ולא בכיתי על לכתך.

לא הרשתי לעצמי להישבר ולבכות כי היתה לי עוברית בבטן אימא, עוברית שכל כך רצית לפגוש.

העוברית הזאת הפכה לתינוקת יפהפייה שעונה לשם ליהי.

הלידה היתה לא פשוטה ואני עכשיו מחכה שיעבירו אותי לחדר ניתוח, לתפירה רצינית.

נכון שאני דומה לך אימא? צילום: אלבום פרטי


הלידה הזאת לא היתה פשוטה אימא, כל כך רציתי שתהיי איתי שם, שאיריס תהיה שם, יפעת, מישהו.

אילן חשש מאוד, בחודשים האחרונים היה לו קשה מאוד עם כל מה שעברנו והזמין את גיסי ליאור שיהיה איתו שם. שמחתי על כך ועם זאת, הרגשתי קצת לבד רציתי שתהיה דמות נשית לידי, שעות בחדר הלידה עד שהגיע הערב, ליל הסדר.

שמחתי לגלות שאבא הגיע עם איריס והבנות אחרי ארוחת ליל הסדר ואיריס נכנסה איתי לחדר לידה, כל כך שמחתי לראות אותה איתי ועם זאת כשעמדה מעליי, עברה בי המחשבה שאני יודעת שזה יהפוך רק לזיכרון ממנה, ידעתי שהיא תצטרף אליך בקרוב אימא, ידע פנימי שכזה, אמת נוראית שניסיתי להדחיק בכל הכח.

ביקשתי מאיריס כשבועיים לפני כן להיות איתי בלידה, תמיד הרגשתי אליה יותר מרק אחות בכורה, היא הייתה מן אחות אימהית שכזאת. היא אמרה שעם הטיפולים והכל, היא לא במיטבה ולא יודעת אם היא תרגיש טוב ביום הלידה. והנה, הבורא עשה עימנו חסד ואפשר לנו להיות יחד בלידה, אני זוכרת שבקטע מסויים כשממש סבלתי, היה לה קשה לראות אותי ככה ויצאה לכמה דקות מהחדר להתאושש מלראות אותי כל כך סובלת.

כמה שבועות לאחר מכן, המצב שלה החל להידרדר ושלושה חודשים לאחר מכן, איריס הצטרפה אלייך אימא.


אחותי הבכורה איריס ואני איי שם בשלהי שנות השבעים. צילום: אלבום פרטי


הלידה הזאת היתה נוראית אימא, במהלך הלידה מישהו פתח את הטלוויזיה, זה היה טבח ליל הסדר, המראות היו קשים ובחוץ שמעתי אמבולנסים. מיד צעקתי עליהם שיסגרו את המסך.

זה הרגיש כאילו סוף העולם הגיע, אני מול כל העולם לבד. זו היתה ההרגשה הכללית בשנה הזאת, כמה חודשים לפני כן, התאומים נפלו והייתה אינתיפאדה שלישית בארץ ועם כל מה שקרה עם המשפחה שלנו, זה הרגיש פשוט שסוף העולם קרב והרגשתי כל כך לבד, אני מול כל העולם.

אילן לא היה במיטבו בחודשים אלו, יפעת היתה בהריון יחד איתי. ועם אבא ואייל שטיפלו בבנות של איריס, בך ובאיריס, פשוט נשארתי לבד אימא.

ליהי שלי ואני לפני שנה. צילום: אלבום פרט


אימא, ליהי כבר בת 18 וחצי היום, היא נערה כזאת אינטליגנטית, מתוקה ויפה וגם כזאת אמנותית ויצירתית וכבר התגייסה, את היית כל כך גאה בה אימא.


ואני? את שואלת מה איתי?

אימא, הפכתי לאמנית איפור וציורי גוף דיי מוכרת בתחומה. מאפרת כלות ומלוות, מציירת על ילדים ועל אנשים ואף מעבירה סדנאות והרצאות.

העבודות שלי התפרסמו בארץ ובעולם בשנים האחרונות, איפרתי במשימות מגניבות באח הגדול, עשו עליי אייטם בערוץ 2 בתור המאפרת הכי עסוקה בפורים.

אימא, אפילו הזמינו אותי לראיון על העבודות שלי בערוץ אמריקאי השנה, היית מאמינה אימא?

ראיון בערוץ i24news צילום: מהטלוויזיה, אלבום פרטי


היית מאמינה שבת הזקונים הקטנה שלך הביישנית הזאת, שתמיד הייתה רק שותקת ורק מסתתרת מאחורי הסינר שלך ומאחורי החיוך הביישני שלה.

היית מאמינה שזאת אני אימא?

בשנים האחרונות עשיתי עבודה פנימית ענקית כדי להתגבר על כל הכאב אימא, למדתי על החיבור בין מדע, תודעה גבוהה ותורת הנסתר. ויש לי הרצאה בנושא שקיבלה תשבוחות רבות.

ואני רוצה שתדעי אימא, שלמרות הכל, השארת פה ילדה חזקה מאחור.

זהו להיום אימא נתראה במכתב הבא.

15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
  • TikTok
  • Facebook
  • YouTube
  • Pinterest
  • Instagram
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube
  • TikTok
bottom of page